شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18879 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۳۴ | ارسال توسط :
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فوتبال دوستان بیاد دارند در دیدارهای استقلال و پرسپولیس در طول دهه هفتاد و هشتاد، تبلیغاتی در چمن از طریق قاب تلویزیون مشاهده می‌کردیم. حالا مسئولان تلویزیون تصمیم گرفته‌اند که تجدید و تداعی خاطره کنند و قرار هم نیست که به همین راحتی عادات خود را کنار بگذارند! بارها و بارها در هفته‌های گذشته، شاهد […]

فوتبال دوستان بیاد دارند در دیدارهای استقلال و پرسپولیس در طول دهه هفتاد و هشتاد، تبلیغاتی در چمن از طریق قاب تلویزیون مشاهده می‌کردیم. حالا مسئولان تلویزیون تصمیم گرفته‌اند که تجدید و تداعی خاطره کنند و قرار هم نیست که به همین راحتی عادات خود را کنار بگذارند!
بارها و بارها در هفته‌های گذشته، شاهد این امر بوده ایم که با پخش برندهای تبلیغاتی ایرانی در میانه زمین حین پخش بازی‌های اروپایی، بر روح و روان مخاطبان فوتبال رژه رفته‌اند؛ بینندگان اذیت و از تماشای فوتبال با چنین شرایطی، دلسرد می‌شوند.
این قضیه به حدی پیش رفت که در بازی سه شنبه شب رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، محمد رضا احمدی گزارشگر این دیدار را مجبور به واکنش‌هایی همراه با طعنه و کنایه کرد!
پخش تبلیغات به چنین سبک و سیاقی بدجوری ذوق مخاطب را برای تماشای جذاب ترین و هیجان انگیز ترین فوتبال‌های اروپایی کور می‌کند؛ آخر  کجای دنیا، به این روش برندهای داخلی خود را به نمایش می‌گذارند؟
چنین اقدامی‌اصلاً و ابدا زیبنده سازمانی مثل صدا و سیما نیست! این کار می‌تواند به کاهش بینندگان فوتبال از قاب تلویزیون کمک کند. حتی می‌توان به عنوان مثال به بازی سپاهان و پرسپولیس هم اشاره ای داشت که علاوه بر تبلیغات ثابت وسط زمین، در نیمه اول تبلیغات کامپیوتری و گرافیکی که فقط در تصاویر تلویزیون قابل مشاهده بود و در اصل چنین تابلوهای تبلیغاتی کنار دروازه‌ها وجود نداشت، ضربه بزرگی به کیفیت و استاندارد پخش تلویزیونی وارد کرده بود؛ هرچند که در نیمه دوم کیفیت تصاویر دریافتی به همان کیفیت سابق بازگشت و آن تبلیغات کامپیوتری هم از کنار زمین برداشته و حذف شد!
در حالی که روز به روز از رغبت مردم به تماشای رسانه ملی کاسته می‌شود، انجام اینگونه اقدامات به هیچ وجه نمی‌تواند قابل توجیه و دفاع باشد! پخش تبلیغات درست در وسط زمین، از هر لحاظ حرفه ای و صحیح نیست و در دراز مدت اثراتش را با واکنش بینندگان فوتبال خواهیم دید!
معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع خبر ( ) است و جذابان در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18879 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002204039  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه جذابان مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط جذابان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید