شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 17028 |
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ | ارسال توسط :
10 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

کریس بامستد قهرمان چهار دوره دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا، این روزها در حالی آمده‌سازی برای رسیدن به عنوان پنجم خود در این مسابقات است. این بدنساز به تازگی در مصاحبه با پادکستی که به میزبانی هنی رامبد تولید می‌شود، در مورد جنبه‌های مختلف حرفه بدنسازی و زندگی شخصی خود به طور صریح و شفاف […]

کریس بامستد قهرمان چهار دوره دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا، این روزها در حالی آمده‌سازی برای رسیدن به عنوان پنجم خود در این مسابقات است. این بدنساز به تازگی در مصاحبه با پادکستی که به میزبانی هنی رامبد تولید می‌شود، در مورد جنبه‌های مختلف حرفه بدنسازی و زندگی شخصی خود به طور صریح و شفاف صحبت کرده است.

کریس بامستد نگرش خود را در مورد چگونگی آماده شدن برای مستر المپیا ۲۰۲۳ و تمرین به سبک هنرهای رزمی ترکیبی و هم تیمی خود هادی چوپان بیان کرده است. این بدنساز کانادایی از همان روز اولی که پایش را روی استیج مسابقات لیگ حرفه‌ای بدنسازی گذاشت، توجه علاقه‌مندان به این ورزش را به خود جلب کرد و بسیاری متوجه فرم عضلات و ساختار فیزیکی وی شدند.

بامستد در سال ۲۰۱۹ موفق شد تاج قهرمانی دسته فیزیک مستر المپیا را از بریون انسلی برباید و از همان زمان تاکنون دیگر کسی نتوانسته قهرمانی را از بامستد دور کند. او یکی پس از دیگری رقبایش را در راه ساختن میراثی بزرگ در ورزش بدنسازی کنار می‌زند و حالا تا رسیدن به پنجمین قهرمانی فاصله زیادی ندارد.

سال گذشته کریس بامستد با موانع و تغییرات زیادی روبرو شد و در فاصله چند هفته تا برگزاری مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۲، با ایان والییر به عنوان مربی قطع همکاری کرد. این مربی که خود به عنوان بدنساز هم روی استیج مستر المپیا حضور داشت، به تازگی بازنشستگی خود را اعلام کرد تا در مستر المپیا ۲۰۲۳ او یکی از غایبان بزرگ لقب بگیرد.

کریس بامستد به عنوان جایگزین هنی رامبد باتجربه را انتخاب کرد؛ کسی که چندین دهه سابقه مربیگری بدنسازان بزرگ دنیا مانند جی کاتلر و فیل هیث را در کارنامه داشت و توانسته بود به عنوان مربی به قهرمانی‌ها متعددی در مستر المپیا برسد.

از همان ابتدای همکاری بامستد و رامبد تصور می‌شد که آنها بتوانند زوج موفقی را تشکیل دهند و همین اتفاق هم افتاد و خیلی زود بامستد تحت هدایت رامبد به قهرمانی مستر المپیا رسید. بامستد ۲۸ ساله در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۲، رقبای خود یعنی اورس کالچینسکی و رامون روشا کی‌روش را از پیش برداشت و چهارمین عنوان دسته فیزیک کلاسیک را کسب کرد. هفته‌ها پس از این قهرمانی، بامستد فاش کرد که با پارگی عضلات دو سر بازو، موفق به کسب مدال طلا کسب شده است. حالا به نظر می‌رسد در این دوره رقبایش پیشرفت قابل توجهی داشتند و رقابت نزدیک‌تری را شاهد خواهیم بود. به همین دلیل بامستد تلاش دارد تا از نظر ذهنی خود را آماده دفاع از عنوان قهرمانی خود کند.

اگرچه ممکن است برخی از طرفدارانش از این حرف‌ها ناامید شوند، اما او می‌گوید مرد مبارزه نیست و برای این کار ساخته نشده است. او می‌گوید اگر بخواهد وارد ام ام ای شود، استخوان‌هایش می‌شکند.

من به ورزش کردن یا امتحان کردن هنرهای رزمی ترکیبی فکر نکرده‌ام. هرکسی که من را بشناسد، می‌داند که در هنگام پیاده‌روی از در حاشیه پیاده رو به خودم آسیب می‌زنم. اگر سعی کنم با کسی بجنگم، همه استخوان‌های بدنم می‌شکند.

کریس بامستد به عنوان کسی که با قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲، هادی چوپان تمرین می‌کند، از شدت تمرینات گرگ پارسی قدردانی کرد.

هادی را بواسطه شما –هنی رامبد- در پشت صحنه مسابقات ملاقات کردم اما نمی‌توانستیم به یک زبان صحبت کنیم. من سعی می‌کنم زبان فارسی یاد بگیرم. همه او را دوست دارند، او پسر خوبی است. وقتی من از استیج پایین آمدم، او کنار شما قرار داشت و من هم کنار شما ایستادم و سعی کردم کمی با هم ارتباط برقرار کنیم. هادی چوپان با شوخی‌هایی که می‌کند، به خوبی با مخاطبانش ارتباط برقرار می‌کند. او خوش قلب و انسان خوبی است. هادی سخت تمرین می‌کند و تمرین کردن با وی واقعا لذت بخش است.

این اولین به‌روزرسانی کریس بامستد در مورد حضورش در مستر المپیا ۲۰۲۳ نبود. در اوایل سپتامبر این ستاره دسته فیزیک کلاسیک اعتراف کرد که این یکی از سخت‌ترین دوران آمادگی‌های زندگی حرفه‌ای او بوده است. بامستد که به خوبی با موانع قبل از دفاع از عنوان قهرمان آشنایی دارد، تمرکز خود را بر حفظ ذهنیت قوی قبل از حضور روی استیج مستر المپیا ۲۰۲۳ گذاشته است.

منبع خبر ( ) است و جذابان در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 17028 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002204039  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه جذابان مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط جذابان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید