شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11393 |
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ | ارسال توسط :
15 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فناوری آفساید نیمه‌خودکار برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر به کار گرفته خواهد شد. این برای نخستین بار است که در یکی از رقابت‌های تحت نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، از این سیستم استفاده می‌شود. داوران مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ می‌توانند با استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار که در تمام […]

فناوری آفساید نیمه‌خودکار برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر به کار گرفته خواهد شد. این برای نخستین بار است که در یکی از رقابت‌های تحت نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، از این سیستم استفاده می‌شود.

داوران مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ می‌توانند با استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار که در تمام ۵۱ بازی این مسابقات اجرا می‌شود، از تصمیم‌گیری پیشرفته بهره ببرند. بدین ترتیب، AFC به اولین فدراسیون جهانی فوتبال تبدیل می‌شود که این سیستم را در سطح تیم‌های ملی مردان قاره اعمال می‌کند.

پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی به بعد جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات از تکنولوژی کمک داور ویدیویی (VAR) استفاده شده بود و حالا قرار است فناوری سیستم آفساید نیمه خودکار در این رویداد بزرگ فوتبال آسیا که از ۱۲ ژانویه تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۴ در قطر برگزار می‌گردد، استفاده شود.

سیستم آفساید نیمه خودکار طبق پروتکل‌های فیفا و دستورالعمل‌های تایید شده توسط IFAB برای آماده‌سازی جهت اجرای آن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، آزمایش‌های جامعی را پشت سر گذاشته است.

عکس| فناوری روز فوتبال علیه تیم ملی ایران در جام ملت‌ها

این سیستم که در آن از ۱۲ دوربین تخصصی نصب شده استفاده می‌گردد، یافتن موقعیت دقیق و سریع توپ و بازیکن را با استفاده از هوش مصنوعی تسهیل می‌کند. این فناوری کمک می‌کند تا موقعیت‌های دقیقا توپ و بازیکن و همچنین سایر جنبه‌های مربوط به تصمیمات آفساید تعیین شود. 

در این فناوری، هنگامی که بازیکنی که در موقعیت آفساید قرار دارد و توپ را دریافت می‌کند، یک اخطار به VAR ارسال می‌شود، که در ادامه تیم داوری می‌تواند بلافاصله وضعیت را از طریق خطوط آفساید که به طور خودکار توسط فناوری ترسیم می‌شود، بررسی کند.

عکس| فناوری روز فوتبال علیه تیم ملی ایران در جام ملت‌ها

پس از تکمیل فرایند تصمیم‌گیری، سیستم نقاط داده‌ای را که برای تعیین موقعیت بازیکن استفاده می‌شد، به انیمیشن سه بعدی تبدیل می‌کند که روی صفحه‌های غول پیکر در استادیوم‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نمایش داده می‌شود و همچنین در اختیار شبکه‌های تلویزیونی قرار می‌گیرد.

منبع خبر ( ) است و جذابان در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11393 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002204039  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه جذابان مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط جذابان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید