شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11016 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۳ | ارسال توسط :
27 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

بعد از ۱۶ سال قهرمانى‌هاى متوالى مهدى جابرى در رقابت‌هاى موتور‌سوارى سوپر بایک (هزار سى‌سى)، ساسان اکبری ضمن رکوردشکنى، توانست براى اولین بار قهرمان سال این کلاس شود.

به گزارش “ورزش سه”، مرحله چهارم رقابت‌هاى موتورسوارى سوپر بایک (هزار سى‌سى) قهرمانی کشور در پیست مجموعه ورزشى آزادى تهران به پایان رسید و براى اولین بار ساسان اکبرى موتورسوار تبریزى تیم اردبیل توانست برنده این مسابقه شود و به شانزده سال پیروزی‌های مهدى جابرى پایان دهد. ساسان اکبرى و مهدى جابرى در رقابت‌هاى سال ١۴٠٢ به ترتیب با قرار گرفتن در رده دومى و اولی راندهاى قبلی، پا به راند سوم و چهارم گذاشتند که به فاصله دو روز، چهارشنبه و جمعه برگزار شد. براى هر راند این رقابت‌ها تعداد دورهاى متفاوتى برنامه‌ریزى شده بود که در راند چهارم با احتساب دو برابر شدن امتیاز براى نفرات برتر نسبت به قهرمان راندهاى اول تا سوم، موتورسواران باید دوازده دور مسیر یک کیلومتر و نیم در هر دور از پیست آزادى را پشت سر می‌گذاشتند. در راند سوم و چهارم ساسان اکبرى توانست به عنوان اولین موتورسوار به خط پایان برسد تا براى نخستین بار در تاریخ رقابت‌هاى این کلاس، سکوی اول و قهرمانى را از چنگ مهدى جابرى درآورده و به خود اختصاص دهد.همچنین رکورد کشورى بهترین زمان در یک دور (لپ تایم) این رقابت‌ها که با ۴٨ ثانیه به مهدى جابرى اختصاص داشت، توسط ساسان اکبرى با ثبت زمان ۴٧ ثانیه و نود صدم ثانیه جابجا شد. رقابت‌هاى سوپر بایک قهرمانی کشور، حساس‌ترین و پرطرفدارترین کلاس مسابقات موتورسوارى ایران است که در تمام دوره‌هاى برگزار شده تا پیش از این دو مرحله، مهدى جابرى عنوان قهرمانی سال را به خود اختصاص داده بود.  ساسان اکبرى که دوره مربیگرى سوپر بایک را در مدرسه موتورسوارى کالیفرنیا نیز گذرانده در گفت‌‌گوى اختصاصى با “ورزش سه” بعد از پیروزی و رکورد شکنى خود در راند چهارم امسال، حرف‌هاى جالبى را به زبان آورد. 

قهرمانى به این شکل آن هم با طعم رکورد شکنى و پایان دادن به افسانه‌اى شانزده ساله، بى شک حس و حال عجیبى برایت دارد.  حس خیلى خوبى براى اولین قهرمانى سال دارم به ویژه اینکه توانستم رکورد ملى را نیز شکسته و جابجا کنم. من و مهدى جابرى رفیق هستیم، این رفاقت با طعم رقابت جذاب‌تر است. تمام این سال‌ها با این چالش مواجه بودم و طعم این پیروزی و رکوردشکنى براى من خیلى شیرین‌تر شده است. این رقابت به پیشرفت موتورسوارى ایران کمک کرده و مى‌کند. به نظر در موتورسوارى استعدادهاى بی‌نظیرى در سراسر کشور وجود داشته باشند حتى بین دخترها مثلا یکى مثل بهناز شفیعى یا خیلى‌هاى دیگر، چون جوان‌ها خیلى به این رشته ورزشى علاقمند هستند. ما استعدادهاى زیادى داریم که باید کشف شوند، اگر بشود امکانات را براى جوان‌ها مهیا کرد دختران و پسران زیادى مى‌توانند رشد کنند. امثال ساسان اکبرى زیاد هستند، اگر به آنها پر و بال دهیم مى‌توانند افتخارات بین المللى زیادى کسب کنند. واقعا مى‌توان به جوان‌ها کمک کرد تا از داخل اتوبان‌ها و خیابان‌ها به پیست روى بیاورند. تحقق این موضوع بسیارى از مشکلات و معضلات یا اتفاق‌هاى ناگوار را هم کاهش مى‌دهد.فکر می‌کنی جوانان ایرانى توانایى درخشش در سطح بین المللى را دارند؟  با حمایت، تمرین و برگزارى مسابقه‌هاى داخلى متعدد بى‌شک روى سکوهاى بین المللى هم می‌توانیم بایستیم. موتورسواران ایرانى از پتانسیل و توانمندى هزار در صد برخوردارند نه حتى صد در صد! وقتى یک جوان بیش از هزار کیلومتر از بندرعباس یا اهواز، مشهد، شیراز، اصفهان، اردبیل یا هرجاى دیگر این کشور پهناور به پیست آزادى تهران مى‌آید تا مسابقه دهد یعنى عشق و علاقه. علامت سوال بزرگى در ذهنم باقى است، اینکه چرا قهرمانان و استعدادهاى موتورسوارى این کشور با هر جنسیتى، به رقابت‌هاى بین المللى و برون مرزى اعزام نمى شوند؟ فقط قول مى‌دهند و مى‌گویند باشد. انگار ما موتورسواران، ورزشکاران این مملکت نیستیم.به عنوان سوال آخر، بزرگترین چالش موتورسوارى از نگاه تو چیست؟  نرفتن به رقابت‌ها و مسابقه‌هاى برون مرزى، ندادن مجوز واردات موتورسیکلت مناسب مسابقه و تجهیزات. براى یک حلقه لاستیک یا وارد کردن لوازم حرفه‌اى مسابقه خیلى مشکلات سر راه قهرمانان و علاقمندان به ورزش موتورسوارى وجود دارد. مهم‌تر اینکه ما را به آرزوها و رویاهاى دیرینه یعنى رفتن به رقابت‌هاى بین المللى نمى‌رسانند.✍🏻 پوریا تابان

منبع خبر ( ) است و جذابان در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11016 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002204039  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه جذابان مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط جذابان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید