جمعه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2025-01-31
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 68434 |
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ | ارسال توسط :
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال، جالب است بدانید ریشه استفاده از نام گودزیلا برای GT-R نه به ژاپن بلکه به استرالیا بازمی‌گردد و پس از آن نیز در انگلستان محبوب شده است. این نام مستعار اولین بار در سال ۱۹۸۹ و در مجله خودروی استرالیایی بکار رفت و نویسنده آن مجله از […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال، جالب است بدانید ریشه استفاده از نام گودزیلا برای GT-R نه به ژاپن بلکه به استرالیا بازمی‌گردد و پس از آن نیز در انگلستان محبوب شده است. این نام مستعار اولین بار در سال ۱۹۸۹ و در مجله خودروی استرالیایی بکار رفت و نویسنده آن مجله از نیسان GT-R R۳۲ به عنوان گودزیلا نام برد. دلیل آن‌ها برای انتخاب نام موردبحث هم پرفورمنس فوق‌العاده خودرو بود مخصوصاً اینکه GT-R R۳۲ توانست در مسابقات تورینگ استرالیا دیگر خودروها را شکست دهد.

چرا نیسان GT-R با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟

دیوید یوو خبرنگار مجله ایوو انگلستان نیز با تماشای مسابقات تورینگ تصمیم گرفت اسکای لاین GT-R وارداتی خود را گودزیلا نام‌گذاری کند و به همین خاطر نام گودزیلا بیش از پیش در جهان گسترش یافت. او در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد نام مستعار GT-R در بسیاری از مجلات خودرویی بکار رفت و بین طرفداران نیز محبوب شد. دیوید یوو خاطرنشان ساخته است:

محبوب‌ترین نسخه از نیسان GT-R یا همان گودزیلا زمانی تولید شد که من در بریتانیا بودم تا به‌صورت رسمی خودروی R۳۵ GT-R مدل ۲۰۰۹ را تحویل بگیرم. من برای این خودرو پلاک G۰۰۲LLA را خریدم که نزدیک‌ترین چیز به نام گودزیلا در سیستم شماره‌گذاری بریتانیا بود. من سال‌ها درباره گودزیلا و در مجلات خودرویی مختلف مطالب گوناگونی نوشتم

چرا نیسان GT-R با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟

این خبرنگار خودرویی باعث شد محبوبیت نام گودزیلا بیش از پیش شود. در واقع نیسان GT-R یوو در بین فعالان حوزه خودرو بسیار مشهور شده بود. اولین خودروی او یک دستگاه اسکای لاین GT-R R۳۲ بود که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری تولید می‌کرد و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ در اختیار او بود. اسکای لاین یوو در آن زمان یکی از حدود ۳۰ تا ۴۰ دستگاه GT-R موجود در کل بریتانیا بود. این خبرنگار پس از خودروی یاد شده یک دستگاه اسکای لاین GT-R R۳۳ V-Spec را خریداری کرد و بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ او را راند. این اسکای لاین ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت و در مجله ایوو هم ظاهر شد. دیوید یوو بعدها یک دستگاه GT-R R۳۵ با قدرت ۷۲۰ اسب بخار را خرید و بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ نگه داشت. یوو می‌گوید:

GT-R R۳۵ احتمالاً انقلابی‌ترین و تأثیرگذارترین خودروی پرفورمنس ۲۰ سال اخیر بوده است. این خودرو شرکت‌های دیگر از جمله پورشه را مجبور کرد برای رقابت بهتر دست به کارهای برجسته‌تری بزنند. R۳۵ اولین GT-R برای بازارهای جهانی بود و اعتبار خودروهای پرفورمنس ژاپنی را بالا برد

چرا نیسان GT-R با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟

او ادامه می‌دهد:

قطعاً من GT-R خودم را دوست دارم و با آن در پیست‌های زیادی در اروپا رانندگی کرده‌ام. من هنوز هم مالک یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس دنیا هستم، خودرویی که حدود ۱۷ سال پیش تولید شده است

چرا نیسان GT-R با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟

اما وقتی از یوو درباره GT-R مورد علاقه‌اش سؤال می‌شود او به R۳۲ اشاره می‌کند. دیوید می‌گوید R۳۲ سبک‌ترین و بهترین خودرو برای راننده بین تمامی نسل‌های گودزیلا بوده و شایستگی دریافت این لقب را دارد.

۲۲۷۳۲۳

منبع خبر ( ) است و جذابان در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 68434 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002204039  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه جذابان مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط جذابان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید