جمعه, ۲۵ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-15
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 42306 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ | ارسال توسط :
5 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره تغییرات طرح ترافیک در تهران و زمان اجرایی شدن آن اظهار کرد: قرار است تغییراتی در شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک تهران داده شود. این شیوه مدیریت در اختیار خود شهرداری تهران است و مطابق قانون مبارزه با آلودگی هوا می‌توانند تغییراتی داشته باشند. نحوه نرخ […]

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره تغییرات طرح ترافیک در تهران و زمان اجرایی شدن آن اظهار کرد: قرار است تغییراتی در شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک تهران داده شود. این شیوه مدیریت در اختیار خود شهرداری تهران است و مطابق قانون مبارزه با آلودگی هوا می‌توانند تغییراتی داشته باشند. نحوه نرخ گذاری باید دچار تغییراتی شود و این تغییرات به شکلی خواهد بود که سردرگمی برای مردم ایجاد نکند و علاوه بر اینکه فرمول پیچیده‌ای نداشته باشد، با توانمندی موجود هم قابل پیاده سازی باشد.

طرح ترافیک جدید تهران برای اجرا در سال ۱۴۰۴ باید تا یک ماه آینده به قطعیت برسد

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران به نتایج اولیه هم رسیده‌اند و باید تا یک ماه آینده قطعیت پیدا کند و به تصویب شورای شهر برسد تا برای سال آینده بتوانند آن را پیاده سازی کنند، ادامه داد: مدنظر ما این است که نظام نرخ گذاری عوارض به صورت پویا، عدالت محور و اقتصادی باشد و تاثیر مثبتی روی کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.

دبیر شورای عالی ترافیک کشور اضافه کرد: برای نرخ گذاری عوارض به صورت لحظه به لحظه باید پارامترهایی از جمله وضعیت آلودگی هوا در مسیر تردد طرح ترافیک، سنگینی ترافیک آن معبر، طول مسیر و مدت زمان مسیر و همچنین مدیریت بحران مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که عدد دریافت عوارض افرادی که بخواهند وارد طرح ترافیک شوند، بر اساس این پارامترها مشخص می‌شود، گفت: ممکن است که شخص نخواهد از این سامانه استفاده کند و بخواهد به صورت سنتی وارد طرح شود که توسط دوربین‌ها ترددش ثبت می‌شود.

شفیعی در ادامه همچنین درباره تاکسی‌های برقی و اجرای ماده ۱۲ قانون «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رایزنی‌های وزارت کشور برای تحقق این ماده قانونی، بیان کرد: مصوباتی که تا کنون درباره تاکسی‌های برقی یا دوگانه سوز، اتوبوس‌های برقی یا دوگانه سوز و حتی اتوبوس‌های گازوییلی، دوچرخه‌ها و اسکوترها  تحقق پیدا نکرده است و ساز و کاری دارد و سرمایه‌گذار ابتدا باید کار را انجام دهد و پیمایش اتفاق بیفتد و بعد از طی ضوابط مورد تأیید وزارت نفت، مابه‌التفاوت سوخت صرفه‌جویی شده، به سرمایه‌گذار برگردانده شود. 

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در پایان اضافه کرد: برنامه استفاده از تاکسی‌ برقی به تازگی در حال انجام است؛ اما فرآیند نوسازی تاکسی در کشور یک فرآیند جاری است و در حال حاضر هم در همه شهرها در حال انجام است. تهران هم در این موضوع کار کرده است و اداره دارد و همیشه هم این روند ادامه خواهد داشت؛ چرا که تاکسی‌ها به سن فرسودگی می‌رسند.

۴۷۲۳۶

منبع خبر ( ) است و جذابان در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 42306 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002204039  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه جذابان مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط جذابان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید