به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار علیمحمد نایینی در همایش سراسری معاونان روابط عمومی ردههای مختلف سپاه که در مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورتهای ذاتی جهاد تبیین اظهار کرد: حماسه حسینی در حقیقت دو بخش داشت؛ بخش اول آن در روز عاشورا اتفاق افتاد که نصف روز طول کشید و تمام شد اما بخش دوم پس از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) بود که به بیان رسا و الهی زینب کبری (س) در تاریخ امتداد پیدا کرد و تا قیامت ادامه خواهد داشت. این نقطه آغاز جهاد تبیین و روایت بود و مأموریت همه رسانهها نیز بر همین مدار در جریان است.
بنابر روایت فارس، وی افزود: روابطعمومیها و رسانهها تکلیف دارند که حقایق را به شیواترین زبانها به مردم انتقال دهند و تصویر واقعی سپاه قهرمان و فداکار را در محیط ملی، منطقهای و جهانی منعکس کنند. تبیین درست، بهموقع و هوشمندانه میتواند مایه وحدت و انسجام باشد و به همین دلیل است که میگوییم این تکلیفی در قواره انقلاب اسلامی و به همان میزان سنگین و حساس است.
سردار نایینی با بیان اینکه رسانهها خط مقدم جنگ تبیین هستند، تاکید کرد: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد همبستگی و انسجام در خانواده بزرگ روابط عمومی سپاه، مدیران رسانهها، همفکری و هماندیشی درباره مأموریتها و اقتضائات جنگ شناختی، آموزش و انگیزهبخشی و آشنایی با ایدههای جدید و تبادل نظر و تجربه در حوزه روایتگری و انتقال خبر است.
وی ادامه داد: دریافت من در دوران تصدی این مسئولیت، تجربه عینی و ملموس این واقعیت است که رسانه میتواند بارهای بزرگ را از دوش جبهه حق بردارد و این مبانی را به گوش کل عالم رسانده، دلها را با حقیقت انقلاب اسلامی آشنا کند. در ایام اخیر، وقوع بیش از ۲۰ رویداد خرد و متوسط بهموازات ترور شهید هنیه، عملیاتهای وعده صادق ۱ و ۲، رویدادهای تروریستی جنوب شرق، پرتاب ماهواره و کنگرههای شهدای استانی، فضای حساس و پرواقعه کشور را بهطور کامل میتواند معرفی کند و بر همین اساس، باور ما این است که در این شرایط، روابطعمومیها میتوانند به میدان بیایند و کمک حال دلسوزان انقلاب اسلامی باشند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حقیقت، انعکاس تصویر با محتوای سریع و صادقانه از عملیات وعده صادق توانست رژیم صهیونیستی را بهطور کامل در این میدان ذلیل و سرشکسته کند و دامنه خفت او را آشکارا به اثبات برساند. پس از آن، در جریان تجاوز رژیم کودککش نیز حفظ آرامش با عملیات رسانهای تعریف شده و بهرهگیری از ظرفیت رسانههای عمومی حاصل شد.
۲۹۲۱۹